woensdag 21 november 2012

Vaccineren of niet

Ooit in een ver verleden/ pagina's terug op mijn CV heb ik voor een antroposofisch huisartsenmaatschap gewerkt.....
Waarom ik daar nu mee kom....?
Onze heren hebben zoals ik gisteren vertelde hun derde en vierde vaccinatie gehad. Deze vaccinatie worden aangeboden door het Rijk sinds 1957 en zijn zelfs gratis?!
Als je het internet (lees Google) afstruind met de steekwoorden "vaccineren of niet" dan zul je op een gegeven moment je zelfs schuldig gaan voelen dat je je kinderen laat vaccineren.
Vroeger....voordat ik bij de antroposofen ging werken wist ik niet beter dan dat de 6% van de nederlanders die niet vaccineerde op de "bilbe belt" woonde. Maar er blijken nog hele andere groepen te zijn die hier niet wonen.
Gelukkig waren de antroposofen niet anti-vaccineren maar waren wel kritisch over of je je kinderen misschien toch bepaalde ziektes moet door laten maken. Dit om het lichaam te leren om af te weren (denk aan koorts ontwikkelen). Ik had ook niet voor de antroposofen (aka lammetjeskruideters <- niet mijn uitspraak hoor ;) ) kunnen werken als zij dit soort zaken zouden afraden. Denk aan de kwakzalver die destijds Silvia Millecamp adviseerde... De antroposofen waarvoor ik werkte gebruikte gelukkig wel reguliere geneeskunde wanneer nodig.
Blablablabladieblabla

Sorry ik dwaal weer een beetje af in detail.
Wij vaccineren de kinderen ondanks de kritische geluiden op "het internet" wel. Want ondanks dat kinderziektes als bijv de bof relatief onschuldig zijn de complicaties die kunnen optreden zijn niet mis.
Ach en als je alles waarvoor je tegenwoordig wordt ingeent snel achter elkaar zegt/zet dan valt ut best wel mee ;)
BofMazelenRodehondDifterieKinkhoestTetanusPolioHepatitisBHPVPneumococcenMeningococcenHIB


Geen opmerkingen:

Een reactie posten