dinsdag 27 november 2012

Time flies

Time flies oftewel tijdt vliegt. Tijd vliegt wanneer je met de wekker gooit. Maar tijd vliegt ook wanneer je plezier hebt als je het engelse zinnetje vervolgt.
Voor mij is de laatste tijd alles ook ontzettend snel gegaan. Inderdaad veel door fun/plezier maar ook doordat er zo ontzettend veel is gebeurd.
Vorig jaar deze tijd waren manlief en ik bezig met onze eerste poging zwanger worden....nee niet zo.....maarrr in december viel de eerste cyclus. Een paar dagen na de bevruchting namelijk tweede kerstdag was ik al zon hormonaal wrak dat ik toen al wist dat ik zwanger was. Een paar dagen later vertelde mijn moederinstinct mij dat ze dacht dat het er misschien zelfs 2 babies waren. 31 dec negatieve test en 1 januari 2012 was de test positief!!!
Tja daarna ging de achtbaan de eerste afdaling in.... Drieling?.....nog meer hormonen....benauwdheid.....gammel bekken en rug....ziektewet.....gevoel dat er iets niet klopte....opnames.....ambulances.....angsten.......blijdschap iedere keer wanneer je weer via de echo 2 hartjes zag kloppen in die ontzettend dikke buik....35kg extra ballast.....dubbele bevalling....knipje hier......vaccuumpomp daar......gelukkig net geen grote bloeding bij 1 van de jongens....neonatologie.....alles vergeten als je die kleintjes in je armen hebt.....manlief heeft zichzelf 2 maal gekopieerd concluderen we na het zien van zijn babyfoto.....ineens ben je ouder?.......trots.....overmand door emoties....hoe werken pampers.....waarom huilen ze nu??....krampen....gaan ze ooit nog eens doorslapen....het eerste echte lachje....gezellig "kletsen".... en toen was bijna mijn zwangerschapsverlof al voorbij.
Ik hoop dat de tijd in de toekomst wel iets langzamer gaat.... want ik ben bang dat ik de jongens al te snel dingen hoor roepen als "pa je bier is op" of "ma ik neem jou auto ff mee, want die van mij heeft geen brandstof (oid tzt) meer"
Ik denk dat ik het engelse of americaanse gezegde (t zal 1 van beide zijn...who cares) maar aanpas.
Time flies, so make sure you have fun!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten