zaterdag 24 november 2012

Flitspaal/ voor paal

Iedereen die weleens door het pitoreske Laag Soeren heeft gereden weet dat hier op de doorgaande weg (veel meer is er ook niet) een flitspaal staat.... Correctie; stond haha.
Na een aantal pogingen om het ding te saborteren is het dan toch een tijdje geleden iemand gelukt om het ding dusdanig toe te takelen (lees: de olympische vlam was er ws niets bij) dat hij verwijderd is.
Toen ik 1 april 2005 mijn rijbewijs ophaalde had ik niet verwacht dat ik met 2 weken al mijn eerste boete zou binnen slepen. De eerder genoemde flitspaal flitste mij mijn zusje en mn Ford Fiasco recht in onze bakkes. Dhr Schaaphok, mijn rijinstructeur had tijdens het lessen mij nooit verteld dat een flitspaal je ook flitst als je aan de andere kant van de weg rijdt
. Zijn schuld dus die eerste boete, dat snap je natuurlijk wel. Naja achteraf ook een beetje dom van mij en uiteindelijk ist wel een grappig verhaal.....
Waar het niet dat ik met eerder genoemd zusje, precies 3 maand later, in mijn eerste ibiza, die ene die 3 maanden later al niet meer onder ons was een proefritje ging maken. Leuk even de 90 paarden in mn Ibi kennis laten maken met zusjelief. Ik moest even tanken, dat kon toendertijd nog in Laag Soeren.
Dus getankt en ik rijd weg bij het tankstation de Harderwijkerweg op. " Heej Anni, moet je kijken hoeveel sneller deze Ibiza (TDi) optrekt dan die gare Ford" FLITS
Tja ik was zo gefocusd op mn auto en zn gaspedaal dat ik die ene..... die ene flitspaal een beetje was vergeten.
Zo werd het verhaal dus nog mooier....
Desondanks .... ben ik sindsdien, bijna 7,5jaar boetevrij en das een hele prestatie weet iedereen die mijn rijstijl kent.
Wel jammer dat ik nooit die 2 foto's van Anni en mij heb opgevraagd. Had die koppen van ons willen zien.
FLITS.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten