zaterdag 10 november 2012

Shoppen met een tweelingwagen

Shoppen is niet meer het zelfde met baby's....
Sinds de tweeling in ons leven is winkelen een echte onderneming geworden.
Allereerst zorgen dat de kids gegeten hebben, want voeden in de stad is niet zo handig. Dan zorgen voor een goed gevulde luiertas (met voeding, want je weet maar nooit of 1 van de heren ineens eerder honger krijgt of pech onderweg etc etc)
Ook moet je goed anticiperen, kan je die winkel in? Is het niet te druk, te smal, geen trappen en zo kan ik nog een doorgaan.
Als je met een dubbele wagen in de stad loopt weet je zeker dat je bekijks hebt. Geregeld hoor je een "ohh kijk een tweeling" of "aaah wat schattig"
Vervelend is als je weer door iemand wordt aangeklampt met zon gelukzalige glimlach die dan vraagt "zijn het 2 jongentjes?" Nee het zijn meisjes die we graag in een blauwe deken wikkelen. Of "Dat is druk ofniet"
Nee hoor hoe komt u erbij......
Tja als je dat soort dingen teveel hoort wordt je soms een beetje sarcastisch ghehe
Moeilijk is het trouwens wel met zon dubbele wagen lopen. Als ik onze wagen moet beschrijven schieten mij de woorden; konvooi exceptioneel, LZV, en groot rijbewijs en "pas op zwenk uit" in m'n gedachten.
Wanneer je dan met zon wagen door een drogisterij moet navigeren.....das niet weggelegd voor de gemiddelde bestuurder kan ik u vertellen. Gelukkig zijn wij (mijn man en ik) gezegend met goede rijkwaliteiten *klopt zichzelf op de schouder*
Soms kan mijn man het soms niet laten om iemand over de hak te rijden of alle ruimte in te nemen met die wagen (ik zweer het, ik zag zelfs een keer een kind onder de wagen verdwijnen, ook al beweerde mijn man van niet)
Vaak krijg je dan even een kwade blik tot die mensen zien wat er in die wagen ligt die ze net 2 seconden ervoor aanreed. 2 mooie mannetjes die je (sinds kort) tegemoet lachen....... "Oooh wat een schatjes"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten